Pon Dealer & Muntstad
gaan samen verder

Meer info
volkswagenid.7-hero-mobile

ID.7 zet nieuwe benchmarks als topmodel binnen de ID.-familie

De ruime fastback-limousine combineert een hyperefficiënte en krachtige aandrijflijn met een groot rijbereik.

Volkswagen's Elektrische Revolutie

Volkswagen versnelt drastisch in zijn elektrische transformatie. Na recente hard- en software-updates voor de ID.3, ID.4 en ID.5 is het nu de beurt aan de ID.7, het gloednieuwe elektrische vlaggenschip dat al is bekroond tot ‘Duitse Auto van het Jaar 2024’ door een internationale jury.

De ruime fastback-limousine combineert een hyper-efficiënte en krachtige aandrijflijn met een indrukwekkend rijbereik. Met een vermogen van 210 kW en een 77 kWh batterij biedt de ID.7 (Pro Business) een actieradius tot 599 kilometer** (WLTP). Maar dat is nog niet alles! Volkswagen heeft grootse plannen, waaronder de lancering van een GTX-versie, de mogelijkheid voor klanten om te kiezen voor vierwielaandrijving, en de komst van een stationwagon-variant: de ID.7 Tourer.

De ID.7 levert compromisloze kwaliteit en geavanceerde technologie in de hogere middenklasse. Volkswagen zet hiermee een grote stap voorwaarts in de toekomst van elektrisch rijden.

Elektrische revolutie

Met zijn geavanceerde elektrische aandrijving en grensverleggende technologische innovaties veroorzaakt de splinternieuwe ID.7 een ware revolutie in het elektrische segment. Vooral op het gebied van cockpit-technologie en comfort stelt de ID.7 nieuwe normen.

Een baanbrekend kenmerk van het interieur is het standaard augmented-reality (AR) head-up display, een primeur in deze klasse. Dit innovatieve systeem projecteert cruciale reisinformatie direct in het gezichtsveld van de bestuurder, waardoor de aandacht op de weg gericht blijft. De introductie van het AR head-up display heeft de cockpit opnieuw vormgegeven, waarbij traditionele instrumenten kleiner zijn geworden door de overvloed aan informatie die nu via het head-up display wordt weergegeven.

Het vernieuwde infotainmentsysteem biedt een intuïtieve menustructuur en grote aanraakschermen. Temperatuur- en volumeregeling zijn geïntegreerd onder het scherm. Het interieur biedt eersteklas comfort, inclusief nieuwe online spraakbesturing, automatisch geregelde luchtroosters, optionele ergoActive stoelen en een panoramisch dak met ‘smart glass’ dat met een stemcommando of een druk op de knop ondoorzichtig of transparant wordt. Al deze innovaties maken de ID.7 tot een pionier in zijn klasse.

Indrukwekkende actieradius, efficiëntie en prestaties

De ID.7 is niet alleen een toonbeeld van technologische innovatie, maar ook een krachtige auto met een indrukwekkende actieradius. Met een gecombineerd WLTP-verbruik tussen 16,3 en 14,1 kWh per 100 kilometer*** kan de ID.7 concurreren met benzineauto's qua rijbereik. Deze efficiëntie is te danken aan doordachte aandrijfsystemen en geavanceerde batterijtechnologie met een hoge energiedichtheid.

De gestroomlijnde carrosserie, met een lage luchtweerstandscoëfficiënt van slechts 0,23 (afhankelijk van de uitrusting), draagt bij aan het lage energieverbruik. De later verkrijgbare Pro S-versie, uitgerust met een 86 kWh accu, biedt zelfs een indrukwekkend rijbereik tot 700 kilometer**.

Met een krachtige elektromotor van 210 kW (286 pk) accelereert de ID.7 in slechts 6,5 seconden van 0 naar 100 km/u. Opvallend is ook de mogelijkheid tot zeer snel laden: bij DC snellaadstations kan het accupakket dankzij een laadvermogen van maximaal 175 kW (Pro S: 200 kW) in slechts 10 minuten voldoende worden opgeladen voor een rijafstand van 204 kilometer. Zelfs bij een batterijlading van slechts 10 procent duurt het slechts ongeveer 28 minuten om het accupakket weer tot 80 procent op te laden.

Stijlvol, ruim en geavanceerd 

Het design van de ID.7 combineert eigentijdse esthetiek met praktisch gebruiksgemak. Met zijn gestroomlijnde lijnen en gesloten front straalt de ID.7 zelfverzekerd en aantrekkelijkheid uit. Het herkenbare silhouet wordt gekarakteriseerd door een scherpe lijn onder de ramen, wat bijdraagt aan zijn visuele aantrekkingskracht. Binnenin biedt de ID.7 royale ruimte, met voldoende beenruimte op zowel de voorste als achterste zitrij. Dankzij het in de vloer geïntegreerde accupakket blijft er meer dan genoeg hoofdruimte over.

De elektrische achterklep opent naar een bagageruimte van 532 liter, uitbreidbaar tot maximaal 1.586 liter wanneer de achterbank wordt neergeklapt.

Wat rijhulpsystemen betreft, biedt de ID.7 de meest geavanceerde, waaronder Travel Assist, dat deels geautomatiseerde rijfuncties biedt. Op snelwegen kan de ID.7 bijvoorbeeld het wisselen van rijstrook ondersteunen, waarbij de bestuurder altijd toezicht houdt met verminderde rijbelasting. Voor parkeren kan de ID.7 zelfstandig diverse geassisteerde manoeuvres uitvoeren, inclusief de geheugenfunctie van het uitgebreide Park Assist-systeem (Park Assist Pro). Dit betekent dat de auto volledig autonoom maximaal 50 meter kan parkeren, bijvoorbeeld thuis op de oprit of op het werk, terwijl de bestuurder het proces nauwlettend in de gaten houdt.

ID.7 Pro Business: nog dit jaar rijden

In Nederland kun je nu de ID.7 bestellen in een aantrekkelijke, tijdelijke introductie-uitvoering: de Pro Business. Deze uitvoering is uitgerust met een krachtige 210 kW/286 pk elektromotor, een 77 kWh accupakket en een uitrusting die vrijwel alle wensen vervult. Een opvallend kenmerk is de IQ. Light LED Matrix-verlichting en de doorlopende lichtstrip tussen de koplampen, die het hightech karakter van de limousine benadrukken. Bovendien dragen de 20 inch lichtmetalen Montreal-velgen bij aan de krachtige en elegante uitstraling.

Binnenin verwelkomt het sleutelloze vergrendel- en startsysteem (Keyless Access) je in een interieur dat luxe en gebruiksgemak uitstraalt. Standaard features zijn onder andere Navigatie ‘Discover Pro’ met een royaal 38,1 cm aanraakscherm, het augmented reality head-up display en 8+1 luidsprekers. De met Art-Velours beklede ergo-Active voorstoelen zijn elektrisch verstelbaar en verwarmd. De automatische Climatronic airconditioning biedt drie klimaatzones. En alsof dat nog niet genoeg is, zijn ook Area View met 360-graden-camera en Travel Assist inclusief Adaptive Cruise Control standaard inbegrepen, waardoor de ID.7 geschikt is voor gedeeltelijk geautomatiseerd rijden.

Voor een extra persoonlijke touch is de ID.7 Pro Business ook verkrijgbaar met het ‘smart glass’ panoramadak. Andere aantrekkelijke opties zijn onder meer Dynamic Chassis Control en het hoogwaardige Harman Kardon audiosysteem.

Ultieme Elektrische Vrijheid

De ID.7 Pro Business, met de mogelijkheid om aanhangers tot een gewicht van 1.000 kg te trekken, is nu beschikbaar vanaf € 63.990* tot het einde van dit jaar. De allereerste exemplaren zullen nog binnen dit jaar in Nederland arriveren. Volkswagen heeft grootse plannen om het ID.7-gamma snel uit te breiden, met onder andere de Tourer en de ID.7 Pro S die naar verwachting een indrukwekkend bereik van zo'n 700 kilometer** zal bieden.

Net zoals bij andere ID.-modellen is bij de nieuwe ID.7 tot 7 jaar onderhoud en 8 jaar fabrieksgarantie (of maximaal 160.000 km) op de hoogvoltaccu inbegrepen. Bovendien wordt gratis 24-uurs pechhulp binnen Europa aangeboden. Dankzij het uitgebreide servicenetwerk in Nederland en Europa kunnen ID.-rijders binnen 3 uur weer mobiel zijn bij pech, zoals een lekke band.

Voor de Europese en Noord-Amerikaanse markten wordt de ID.7 geproduceerd in de Gigafactory van Volkswagen in Emden, Duitsland.

DISCLAIMER

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.

* Alle prijzen vermeld in dit nieuwsbericht zijn, tenzij anders vermeld inclusief BTW en BPM, kosten rijklaarmaken, recyclingbijdrage en legeskosten.

** Het genoemde aantal kilometers is de theoretische maximale actieradius volgens de WLTP testsystematiek. Deze maximale actieradius kan onder meer worden beïnvloed door de voertuigconfiguratie, acculeeftijd en -conditie, rijstijl en de gebruiks-, omgevings- en klimaatomstandigheden zoals de buitentemperatuur, de verkeerssituatie en het rijgedrag.

*** De genoemde verbruikscijfers zijn gebaseerd op de uitkomsten van de op dit moment geldende Europese testmethode. Afhankelijk van meeruitvoeringen, weg-, verkeers- en weersomstandigheden, milieu-invloeden, conditie van de auto en rijstijl kunnen in de praktijk verbruikswaarden voorkomen die hiervan afwijken.